24.02.2022

Gdy chcesz najbardziej oszczędnie: Vitara Strong Hybrid

W salonach debiutuje najnowsza hybryda Suzuki: Vitara Strong Hybrid. Samochód można zamówić w trzech wersjach wyposażenia, w 15 wariantach kolorystycznych, z napędem na jedną oś lub AllGrip. Dzięki nowej konstrukcji napędu hybrydowego (własna konstrukcja Suzuki) Vitara Strong Hybrid jest jeszcze bardziej oszczędna, a także niskoemisyjna. Jest jednym z najbardziej atrakcyjnych cenowo aut SUV w Polsce z tzw. pełnym napędem hybrydowym.

Kompaktowy SUV japońskiej marki był dotąd oferowany z silnikiem 1,4 Boosterjet (K14D) i układem Mild Hybrid 48V SHVS. Teraz samochód można zamówić również w odmianie Strong Hybrid. Polska jest jednym z pierwszych rynków na świecie, na których sprzedaż tego modelu właśnie się rozpoczęła.

Co pod maską?

Zespół napędowy składa się z czterocylindrowego, wolnossącego silnika benzynowego 1.5 DUALJET z bezpośrednim wtryskiem paliwa (moc 102 KM), silnika elektrycznego z generatorem tworzących tzw. zespół MGU-Motor Generator Unit (moc ok. 33 koni-24 kW), układu ISG (znanego z wcześniejszej Vitary Mild Hybrid), sześciostopniowej zautomatyzowanej skrzyni biegów oraz akumulatorów litowo-jonowych, które zamontowano pod podłogą bagażnika (pojemność 0,84 kWh, napięcie 140 V). Dzięki energii elektrycznej w nich magazynowanej Vitara Strong Hybrid na krótkich dystansach może się poruszać także z wyłączonym silnikiem głównym-benzynowym. Moc nowej hybrydy Suzuki wynosi 116 koni, a jej moment obrotowy to 138 niutonometrów (plus dodatkowe 60 Nm generowane przez MGU lecz nie dodawane do wartości momentu silnika spalinowego). Samochód rozpędza się do 180 km/h (0-100 km/h od 12,7 s), a przy każdym zdjęciu nogi z gazu lub hamowaniu odzyskuje energię wykorzystywaną następnie podczas przyspieszania, ale także przy niskich prędkościach oraz do kompensowania spadków obrotów przy zmianie kolejnych przełożeń. Podczas rozruchu silnika spalinowego, gdy na krótkim postoju pod światłami na chwilę zostanie wyłączony, pomaga układ ISG. Według danych producenta minimalne spalanie Vitary Strong Hybrid (mierzone według procedur WLTP dla Vitary z napędem 2WD) wynosi od 4,7 l na 100 km. Samochód spełnia wymagania normy Euro 6d.

Ile to kosztuje?

Nowy wersja silnikowa SUV-a Suzuki jest oferowana w trzech poziomach wyposażenia: Premium, Elegance i Elegance Sun. Najtańszą Vitarę Strong Hybrid wyceniono na 107 500 zł i już taki samochód można zamówić z AllGrip, czyli napędem na cztery koła (cena 118 500 zł). Dla porównania ceny SUV-ów w wersjach Elegance i Elegance Sun wynoszą odpowiednio 115 500 oraz 131 500 zł.

Co na liście wyposażenia?

Najnowsza hybrydowa Vitara jest dobrze wyposażona i to już w wersji podstawowej. Samochody Strong Hybrid Premium mają np. przednie i tylne światła LED, światła przeciwmgłowe (przednie także w technologii LED), elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne (przód i tył), 7 poduszek powietrznych (włączając poduszkę kolanową), ESP z kontrolą trakcji, systemy DSBS (reagowanie przedkolizyjne z kamerą monoskopową i czujnikiem laserowym) i RCTA (ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu), Hill Hold Control (wspomaganie podczas ruszania na wzniesieniu) oraz – w aucie z napędem All Grip - Hill Descent Control (wspomaganie zjazdu ze wzniesienia), monitorowanie ciśnienia w oponach, tempomat adaptacyjny i ogranicznik prędkości, elektroniczny kluczyk, interaktywny system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym, Bluetooth i DAB oraz 4 głośnikami, klimatyzację automatyczną z filtrem przeciwpyłkowym, kamerę cofania, pakiet „Zimowy” (podgrzewane fotele przednie i nadmuch pod nogi pasażerów siedzących z tyłu) oraz podświetlenie miejsca na nogi, osłony przeciwsłoneczne z podświetlanymi lusterkami itd. Samochód ma także dwa gniazda 12-woltowe (deska rozdzielcza, bagażnik) oraz 17-calowe felgi aluminiowe.

19.05.2022

Suzuki Vitara w gronie najlepszych pojazdów w dorocznym rankingu ADAC

Niemiecki automobilklub ADAC opublikował swój doroczny raport awaryjności samochodów osobowych, który objął 132 modele zarejestrowane po raz pierwszy w latach 2012 – 2019.

Dowiedz się więcej
17.05.2022

Prezes Suzuki Motor Poland Piotr Dulnik wyróżniony prestiżową nagrodą Lider Polskiego Sportu

Wieloletnie zaangażowanie Suzuki Motor Poland w sponsorowanie boksu, piłki ręcznej, koszykówki i piłki nożnej, a także osobiste udział Piotra Dulnika w działania wspierające dyscypliny sportowe zaowocowało przyznaniem powyższej nagrody przez kapitułę redakcyjną magazynu.

Dowiedz się więcej
16.05.2022

Grand Tourer Suzuki GSX-S1000GT przetestowany na torze (i nie tylko)

Tegoroczna nowość w ofercie motocykli – Suzuki GSX-S1000GT - trafił w ręce dziennikarzy. „Gietek” najpierw został pokazany przy okazji debiutu nowego warszawskiego salonu Suzuki Motors Żerań.

Dowiedz się więcej
16.05.2022

Adamiec pokonał Gedenidze w pojedynku boksu zawodowego na Suzuki Boxing Night

W walce wieczoru gali Suzuki Boxing Night 15 w Kielcach Daniel Adamiec pokonał Gruzina Iago Gedenidze w 6-rundowym pojedynku boksu zawodowego.

Dowiedz się więcej