W porównaniu z samochodem poprzedniej generacji najnowszy Swift ma lepsze właściwości jezdne. To skutek nie tylko jego niższej masy (poniżej 1000 kg, m.in. dzięki zastosowaniu nowego silnika Z12E z ISG), ale też poprawienia przyczepności (mniejsze przechyły podczas pokonywania zakrętów) oraz bardziej bezpośredniej reakcji na ruch kierownicą. W aucie zmiany objęły też przednie i tylne zawieszenie. Z przodu zwiększono średnicę drążka stabilizatora (w celu zwiększenia stopnia napięcia sprężyn) oraz średnicę przegubów. Dodatkowo w punktach mocowania stabilizatora użyto Teflonu (*), żeby zmniejszyć tarcie i zarazem zwiększyć odporność nadwozia na przechyły. Wprowadzone zmiany wpłynęły na poprawę wyczucia kierownicy i zachowanie samochodu podczas pokonywania zakrętów, co przełożyło się na lepszą stabilność w czasie jazdy. Zwiększono także skok zawieszenia, w celu poprawy wybierania nierówności.
*Teflon to zarejestrowany znak towarowy The Chemours Company
… spokoju, ciepła oraz kilku dni, które będziecie mogli poświęcić wyłącznie samym sobie.
Dowiedz się więcejTo był pierwszy pojedynek naszej srebrnej medalistki od słynnego finału igrzysk olimpijskich w Paryżu, podczas którego Julia Szeremeta została pokonana przez Tajwankę Lin Yu Ting.
Dowiedz się więcejJulia Szeremeta, srebrna medalistka igrzysk olimpijskich w Paryżu, 13 grudnia weźmie udział w walce wieczoru ostatniej w tym roku gali boksu olimpijskiego Suzuki Boxing Night 32.
Dowiedz się więcejW tegorocznym plebiscycie The Best Of Moto 2024, zorganizowanym przez Moto.pl i Gazeta.pl, oddano rekordową liczbę 45,5 tys. głosów.
Dowiedz się więcej